مصاحبه آرشیو خبر ها
تعريف و تمجید بی‌ سابقه رود گولیت از باشگاه یوونتوس

تعريف و تمجید بی‌ سابقه رود گولیت از باشگاه یوونتوس

رود گولیت ستاره نامدار فوتبال هلند در گفتگو با خبرگزاری «Adnkronos» ایتالیا، با اشاره به افول فوتبال در این كشور به نسبت دهه‌های گذشته، در تمجیدی بی‌سابقه از اصلی‌ترین رقیب باشگاهای‌اش در دوره‌ای كه در ایتالیا فوتبال بازی می‌كرد، یوونتوس را نمادی از تحول‌خواهی در عصرجدیدِ فوتبال در ایتالیا نامید..

 

هافبك تهاجمی دوره طلایی میلان در اواخر دهه 89 و اوایل دهه 90 میلادی در ابتدای این گفتگو گفت:

 

به نظر من توجه به «زیرساخت‌ها» اولین پارامتر مهمی بوده كه در دو دهه گذشته در ایتالیا از بین رفته است. استادیوم‌ها همگی قدیمی هستند و طبیعتاً رغبت چندانی را در مردم برای رفتن به آنجا نمی‌انگیزند.

 

مرد تكرار نشدنی فوتبال هلند در ادامه ضمن مثال زدن از یوونتوس به عنوان نمونه‌ای موفق در ایجاد تغییرات اساسی در حوزه باشگاه‌داری، اظهار داشت:

 

بازی‌های یووه در استادیوم دل‌آلپی را همه به یاد داریم. استادیومی كه اغلب تنها یك سومش پر می‌شد. باشگاه یوونتوس خیلی زودتر از سایر باشگاه‌های ایتالیا لزوم بازنگری در سیاست‌های نوین در دنیای جدید فوتبال را درك كرد. ساخت ورزشگاهی جدید یكی از نخستین و بهترین اقدامات این باشگاه در این زمینه بود. اما برای انجام چنین پروژه‌هایی شما باید پول داشته باشید، چیزی كه یووه داشت و آنرا نیز انجام داد. اما نباید فراموش كرد كه ایتالیا در سال‌های اخیر اقتصاد قدرتمندی نداشته و طبعاًً اجرای چنین اقداماتی نیز بسیار سخت است.

 

بازیكن سابق باشگاه‌های میلان و سامپدوریای ایتالیا در ادامه افزود:

 

شما ببینید میلان هم قصد برداشتن چنین گام‌هایی را در دوره‌ای داشت اما به همین خاطر شكست خورد. رشد همه جانبه فوتبال در یك كشور مستلزم شكوفایی و تحول در رده باشگاهی است. داشتن استادیوم‌های فوق پیشرفته مردم را به ورزشگاه‌ها خواهد آورد و این یعنی تزریق اقتصاد به فوتبال.

 

مربی سابق باشگاه‌های چلسی، نیوكسل، فاینورد و لس‌آنجلس گلكسی در پایان تصریح كرد:

 

برای فوتبال ایتالیا مایه سرافكندگی است كه مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه‌هایش در خانه بنشینند و دیدارهای تیم مورد علاقه‌شان را از تلویزیون تماشا كنند و قید رفتن به استادیوم‌ها را بزنند. همه تیم‌ها باید یوونتوس را به عنوان نمادی از تحول‌خواهی در عصرجدیدِ فوتبال الگوی خود قرار دهند.

 

گفتني است رود گولیت 53 ساله پس از مربیگری باشگاه «تِرِك گرُزنی» روسیه در سال 2011 از دنیای فوتبال كناره‌گیری كرده و با همسر سوم و شش فرزندش در وطنش زندگی می‌كند. او یكی از هواداران سرسخت باشگاه فاینورد رتردامِ هلند است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: